UVT teaching & learning brand în dezbatere publică

În numărul trecut vă prezentam structura unui concept interesant pe care l-am dezvoltat alături de cadre didactice din aproape toate facultățile universității noastre și care a implicat peste 340 de cadre didactice și aproximativ 5900 de studenți din UVT în acțiunile de cercetare derulate de CDA. Pornind de la acest concept, UVT și-a propus dezvoltarea unui model de instruire propriu, în jurul căruia să poată fi constituit un sistem integrat de asigurare a calității, astfel a luat contur UVT teaching and learning brand – un model de instruire pentru stimularea învățării de profunzime a studenților. La început a fost un concept schematic, între timp a devenit un sistem coerent, care înglobează misiunea, valorile, principiile de învățare și predare, comportamente didactice dezirabile și indezirabile, instrumente de asigurare a calității, activități de suport didactic și propuneri de recompensare a prestațiilor didactice exemplare. Apoi, a avut loc un proces amplu de consultare și feedback, desfășurat în 3 faze:

 

Faza I: 20 septembrie – 30 septembrie 2019

Am lansat public, către toată comunitatea UVT, documentul cadru al proiectului, cu invitația de a ne transmite comentariile și sugestiile la adresa de mail cda@e-uvt.ro.

Faza a II-a1 octombrie – 11 octombrie 2019

A urmat dezbaterea publică a propunerii la nivelul fiecărei facultăți, în cadrul unor întâlniri deschise cu membrii facultății, coordonate de la nivelul prorectoratului academic.

Faza a III-a:

în această fază, va fi organizată o dezbatere publică la nivelul întregii universități, în cadrul unei întâlniri deschise, în care vor fi prezentate toate elementele de noutate rezultate în urma primelor două faze.

 

Iată câteva din reacțiile primelor două faze:

  • R1: Așteptăm de foarte multă vreme să se miște ceva pe parte didactică în UVT! Suntem pe aceeași lungime de undă cu teaching brandul! Se pleacă de la principii și nu sunt impuse de sus în jos; evidence based + studii în UVT. Când schimbăm ceva în instituție, așa trebuie făcut!
  • R2: Teaching brandul este extrem de rezonabil, deoarece ne spune ceva despre ce ar trebui să facem: să reflectăm la chestiunile practice și teoretice pe care trebuie să ni le asumăm, să colaborăm între noi și să ne asumăm ceva din cariera studenților.
  • R3: Foarte multe componente se întâmplă deja.
  • R4: Să fie toate cadrele didactice obligate să vină la formare.
  • R5: De adăugat în modelul fișei disciplinei 5-10 minute la finalul cursului/seminarului pentru a dezbate teme prin care să transmitem valori!
  • R6: Regimul de desfășurare a seminarelor – în sălile pe care le avem, băncile sunt clasice de 2 locuri – ocupă mult spațiu, dar ne-ar ajuta foarte mult și mobilier mai flexibil.
  • R7: Crearea de comunități de învățare/comunicare – lucrurile trebuie să fie conștientizate și asumate; discuțiile de acest tip trebuie să se mute în interiorul departamentelor, colectivelor! Întâlniri lunare!
  • R8: Ar trebui implementată obligativitatea realizării fișei disciplinei conform ghidului (o monitorizare/verificare). Începem cu lucruri simple: refacerea fișelor disciplinei în momentul în care se dorește trimiterea dosarului de evaluarea la ARACIS.
  • R9: În esență, propunerea nu este ușor de implementat, având în vedere că transpare un obiectiv extrem de greu de realizat și anume, schimbarea mentalității oamenilor.
  • R10: Propun o fază-pilot, în care cadre didactice se oferă să aplice în mod voluntar modelul.  De asemenea, propun ca în faza-pilot, să se testeze și instrumentele de evaluare a calității!

Distribuie